Reclame voor je bedrijf is goed. Gratis reclame voor je bedrijf is beter! Stel, je werkt in de erfgoedsector en je wilt graag aandacht voor jouw project. Hoe krijg je de media dan zo ver dat ze jouw verhaal gratis gaan publiceren?
Wat je daar voor nodig hebt is een kant-en-klaar persbericht dat de krant één op één kan overnemen. En omdat ik twintig jaar in de Sales en Marketing heb gewerkt, weet ik precies hoe je zo’n persbericht schrijft. Met mijn tips voor gratis publiciteit leer je zo’n persbericht schrijven. Een bericht dat staat als een huis. Een verhaal waar geen speld tussen te krijgen is. Heb je eenmaal zo’n verhaal, dan wordt het meestal wel gepubliceerd.
En soms… resulteert zo’n bericht in een interview en 3/4 pagina in het AD. Gratis.
Hoe schrijf je een goed persbericht?
Als kleine zelfstandige in de erfgoed sector ben je met hele andere dingen bezig dan met Communicatie & PR. Maar je wilt wel dat mensen je kunnen vinden. Dat je zichtbaar bent. Hoe doe je dat? Nou, bijvoorbeeld door op Facebook aanwezig te zijn. En op Twitter. Maar je wilt ook in de reguliere media verschijnen. Daar bouw je namelijk een bepaalde credibility, geloofwaardigheid, mee op.
Wil je leren hoe je een goed persbericht schrijft? Zo eentje die daadwerkelijk in de krant gepubliceerd wordt? Wil je weten hoe je een persbericht opbouwt, wat er wél of juist niet in moet staan? Ik geef je graag mijn tips voor gratis publiciteit. In één ochtend of middag bekijken we samen waarmee jij het beste kunt beginnen en leg ik je uit hoe je het daarna aanpakt. Zullen we een keer afspreken? Mail me op info@maisonartnouveau.nl.
(Als je liever wilt dat ik een persbericht voor je schrijf, dan kan dat vanzelfsprekend ook.)


Ook vanuit mijn (vrijwilligers-)functie als Bestuurslid PR & Communicatie van de Vereniging Oud-Dordrecht schrijf ik regelmatig persberichten. En dat resulteert soms zélfs in een interview op de lokale tv!
Neem nu contact op om een afspraak te maken: info@maisonartnouveau.nl!